ENTRADA DESTACADA

TODOS MIS PARQUES

Cada día disfruto más paseando por mis parques. Y digo mis parques porque muchos de ellos están cerca de casa y los considero míos, como una...

domingo, 16 de diciembre de 2018

Les bicicletes de Barcelona ja no podran anar per la vorera a partir del 2019

L'Ajuntament inicia una campanya informativa per explicar als ciclistes que el 2019 hauran de circular per la calçada o carrils bici

Marc García
29 de nov. del 2018
    

L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa una campanya per informar els ciclistes que l’1 de gener del 2019 ja no podran circular per la vorera, tal com marca la normativa. A partir del nou any, quedarà sense efecte la moratòria que es va decretar el 2015 i que permet circular per voreres de 4,75 metres que en tinguin tres d’espai lliure. Els ciclistes hauran d’anar pel carril bici o la calçada i només podran anar per voreres de més de cinc metres, sempre que no hi hagi un carril bici.

La fi de la moratòria afecta principalment els carrers de la trama Cerdà, és a dir, als de l’Eixample i Sant Martí. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que amb els nous carrils bici (ja se superen els 200 km de xarxa), els carrers de zona 30 i els de plataforma única, Barcelona ja disposa d’uns mil quilòmetres d’itineraris segurs per a bicicletes. La campanya informativa es completarà a partir del 10 de desembre amb una vintena d’informadors.

Les sancions per als ciclistes que incompleixin les normes oscil·len entre els 100 i els 500 euros, en funció de la gravetat dels fets. Segons l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles, que data del 2015, les bicicletes només podran anar per la vorera en aquests casos:

Voreres de més de cinc metres d’amplada, amb tres metres d’espai lliure
Carrils bici situats a la vorera, circulant a un màxim de 10 km/h
Circular de nit (22 a 7 h) per voreres de més de 4,75 metres, amb tres metres d’espai lliure
Ciclistes menors de 12 anys, acompanyats d’adults

Els conductors, en el punt de mira

La regidora de Mobilitat ha assegurat que la Guàrdia Urbana vigilarà que els ciclistes compleixin la normativa, però també estarà alerta del comportament dels conductors de vehicles a motor. Vidal ha dit que l’ordenança fixa una separació d’1,5 metres entre cotxes i bicis en cas d’avançament. També prohibeix “conductes d’assetjament” al ciclista, com ara tocar el clàxon.

https://beteve.cat/mobilitat/bicicletes-vorera-gener-2019-barcelona/

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por participar y ánimo con la información a ciclistas y peatones